zaterdag 29 mei 2010

Laatste training en voorbereiding

Zo, vandaag even net voor de verjaardag van Emma aan even een uurtje gefietst op de hybride. Toch weer even 25 kilometer erbij op de teller. Juist even op de slechtweer fiets (Cube Pure, een hybride fiets tussen een mountainbike en een racefiets in), want de racefiets staat helemaal klaar. Afgelopen week heel rustig aan gedaan qua fietsen, want dat schijnt het beste te zijn voor de komende intensieve week.

Nog even wat meer over de fiets. Voor het echte werk heb ik een Pinarello Paris gekocht. Geheel van carbon gemaakt en afgemonteerd met Dura Ace. Lekker licht en schakelt perfect. Daarnaast klaargemaakt voor de bergen met een speciaal bergverzet.
Analyseren van cijfers is nog wel eens mijn hobby :) dus heb ik een passende fietscomputer uitgezocht: Sigma Rox 9.0. Daarmee kun je alles tijdens het rijden bekijken over snelheid, hoogte, helling, hartslag en temperatuur. En ook leuk: achteraf in een mooie grafiek uitzetten.

Naast alle voorbereiding op het gebied van trainen en de fiets is ook de voeding erg belangrijk. Als lichtgewicht heb ik nu veel meer calorieen (eiwit en koolhydraten) nodig dan ik was gewend. Dus naast gewoon eten nog extra sportonbijt en na het sporten en 's avonds een weightgainer shake. Tijdens het fietsen sportdrank, speciale repen en (net echt) gel in kleine zakjes.
Afgelopen maanden zoveel gegeten dat ik er eigenlijk wel genoeg van had, maar het was wel nodig. Ik weeg nu namelijk precies hetzelfde als in januari, terwijl mijn doel was om aan te komen. Maar goed, dat gewicht zit dan wel verdeeld op andere plekken...

Geen opmerkingen: